پيشگيري بلاگ

پیشگیری بلاگ

مرجع مطالب و راه های پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


نجوم | آپلود
کبوتران زمینی | گالری عکس
بازی آنلاین | قیمت طلا
کد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )
اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل

[RB:Blog_And_Post_Title]

قلب یک عضو عضلانی است که وظیفه اصلی آن رساندن خون تصفیه شده (دارای اکسیژن و غذا) به تمام اعضای بدن میباشد.ابتدا سرخگ ها،خون اکسیژن دار را از قلب به اعضای بدن می رسانند.سپس سیاهرگ ها خون بدون اکسیژن اعضای بدن را به قلب بر می گردانند تا جهت تصفیه و دریافت اکسیژن به ریه ها برود.

بیماریهای قلبی و عروقی شامل:بیماریهای مادرزادی قلب،بیماریهای روماتیسمی قلب،نارسایی قلبی،سکته قلبی است.

بیماریهای قلبی و عروقی تا حدودی جنبه ارثی دارند.

بیماریهای قلبی و عروقی در مردها شایع تر از زنها است.

هرچه سن بالاتر میرود احتمال بروز بیماری قلبی و عروقی بیشتر میشود.

١-نیکوتین موجود در سیگار باعث تنگ شدن سرخگها و بروز بیماری قلبی و عروقی میشود.

٢-پرفشاری خون یا فشارخون بالا باعث افزایش بارکاری قلب و بروز بیماری قلبی و عروقی میشود.

٣-چربی خون کلسترول،تری گلیسرید بالا این چربی ها روی دیواره سرخگها رسوب میکنند و باعث تنگی آنها میشود.

٤-اگر قند خون بالا باشد باعث تخریب دیواره رگها و تنگی آنها میشود.

٥-استرس مزمن منجر به تنگی عروق و افزایش کار قلب میشود.

        

             موفق و سربلند باشید

آقای امیر کرمی تکنیسین ارشد اورژانس تهران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۱

ماهی یکی از منابع بسیار خوب پروتئین است و در گروه گوشت ها و جانشین های آن قرار میگیرد.
توصیه میشود روزانه ٨٠-١٢٠گرم از گروه گوشت ها (مرغ یا ماهی و یا گوشت قرمز) و یا جانشین های آن یعنی حبوبات و تخم مرغ استفاده شود.
گوشت ماهی و سایر آبزیان منبع غنی اسیدهای چرب امگا٣ میباشد.چربی امگا٣ موجود در گوشت ماهی موجب کاهش میزان کلسترول خون شده، در پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی و پر فشاری خون نقش مهمی دارد.
مواد معدنی موجود در ماهی مانند فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، ید همگی اثر مهمی بر سلامتی انسان دارند و سبب رشد بهتر، هوش بیشتر، سلامت و طول عمر شده و از بیماری پوسیدگی دندان پیشگیری میکند.
همچنین ماهی سرشار از ویتامین های K,B,D,A,E است.
بنابراین به نوجوانان، سالمندان و افرادی که به اندازه کافی در معرض نور آفتاب نیستند توصیه میشود برای تامین این مواد مغذی و حفظ استحکام استخوان ها و جلوگیری از بروز پوکی استخوان مصرف ماهی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند. مصرف منظم ماهی موجب پیشگیری از کم خونی میشود. آهن موجود در گوشت قرمز و ماهی بهتر و سریعتر از آهن موجود در غذاهای گیاهی جذب میشود.
١-کاهش بیماری های قلبی
٢-کاهش سکته های قلبی
٣-پیشگیری از پرفشاری خون
٤-افزایش و تقویت قدرت حافظه و یادگیری
٥-پیشگیری از پوکی استخوان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۰

میوه ها به چند دلیل از نظر تغذیه ای مهم هستند.مواد مغذی این گروه شامل ویتامین آ،ث و پتاسیم است که مقدار آنها در انواع میوه ها فرق میکند.همچنین دارای فیبر و ترکیبات سلامتی بخش هستند.فیبرها مواد مغذی هستند که در بدن انسان انرژی تولید نمی کنند ولی کارهای مفیدی انجام می دهند.غذاهای گیاهی مانند انواع سبزیها و میوه ها، غلات و حبوبات بهترین منابع حاوی فیبر هستند.توت فرنگی و مرکبات (گریب فروت،پرتغال،نارنگی و لیمو) منابع خوب ویتامین ث هستند،در حالیکه طالبی و زرد آلو ویتامین آ زیادی دارند.بنابر این باید روزانه انواع مختلف میوه ها را خورد تا مقدار مورد نیاز ویتامین ها،فیبر و سایر مواد مغذی بر آورده گردد.

ویتامین آ و ث در بهبود زخم و سلامت پوست موثرند پتاسیم و ویتامین ث موجود در میوه ها در کاهش پر فشاری خون نقش مهمی داشته اند.فیبر موجود در این گروه غذایی باعث هضم بهتر غذاها،خوب کارکردن دستگاه گوارش و کم شدن خطر برخی سرطانها (مانند سرطان معده و روده) میشود.میوه ها فاقد سدیم،چربی و کلسترول هستند، بنابراین در پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی اهمیت زیادی دارند. میوه هایی مانند مرکبات موجب کوتاه شدن دوره سرما خوردگی و کم شدن شدت آن می گردد.

انواع میوه های تازه، آبمیوه طبیعی، میوه خشک شده (خشکبار) مثل انواع برگه های آلو، زردآلو، انجیر و کشمش در این گروه قرار می گیرند. انواع خشکبار موجب پیشگیری از کم خونی می گردد.

مصرف میوه های کامل بهتر از آب میوه ها میباشد. زیرا آب میوه ها فیبر کمتری دارند در حالیکه میوه سردار از فیبر و ترکیبات سلامتی بخش میباشد. بهتر است از آب میوه های صنعتی و کمپوت ها کمتر استفاده شود چون در این محصولات شکر زیادی بکار میرود که هم باعث اضافه وزن و چاقی میگردد و هم دندانها را فاسد میکند.

با توجه به آنکه عادات غذایی از دوران کودکی و نوجوانی شکل میگیرد، بهتر است کودکان و نوجوانان را به مصرف بیشتر از انواع میوه ها تشویق کرد. افرادی که ناراحتی گوارشی دارند میتوانند میوه ها را بصورت پخته (کمپوت خانگی) استفاده کنند.

ویتامین ث (موجود در میوه ها و سبزی های تازه) و کاروتن (موجود در میوه ها و سبزی هایی با رنگ نارنجی،قرمز یا زرد) از جمله این ترکیبات مفید هستند.

اما باید به خاطر داشت که این ترکیبات مفید در بدن ذخیره نمیشوند و مصرف میوه ها و سبزی های تازه باید در برنامه غذایی هر روزه ما قرار داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۸

شیر و برخی از فراورده های لبنی شامل ماست،پنیر و دوغ به دلیل دارا بودن مواد مغذی ضروری نظیر پروتئین،کلسیم،منیزیم،ید،فسفر،ویتامین های (آ)،(د) و ویتامین های گروه (ب) از جمله مواد غذایی هستند که مصرف انها جهت حفظ و ارتقاء سلامت همواره مورد توصیه و تاکید مراجع علمی بوده است.

افراد در هر سن و جنس برای سلامت خود به شیر و فراورده های ان نیاز دارند.

مهمترین اهمیت مصرف مناسب فراورده های لبنی،نقش انها در تامین کلسیم مورد نیاز روزانه است چرا که مقدار کلسیم در تمامی فراورده های لبنی شامل:شیر،ماست،پنیر،دوغ و کشک مناسب بوده و میتوان گفت بهترین و مطمئن ترین راه اطمینان از دریافت مناسب کلسیم،مصرف مطلوب شیر و لبنیات است.کلسیم و دیگر ریز مغذی های موجود در این فراورده ها به ترمیم و استحکام بافت استخوانی کمک بسیاری میکنند.

مصرف مناسب این فراورده ها از بروز پوکی استخوان پیشگیری میکند.

کمبود دریافت کلسیم=پوکی استخوان

پروتئین موجود در فراورده های لبنی به رشد و ترمیم بافت های بدن کمک میکند اما چربی موجود در فراورده های لبنی پرچرب نظیر پنیرها و ماست های خامه ای بیشتر از نوع چربی های اشباع هستند که میتوانند کلسترول خون را افزایش دهند و بدین ترتیب توصیه میشود مصرف فراورده های لبنی کم چربی یا با چربی متوسط بیشتر مورد توجه باشد.

نقش دیگر این فراورده ها، تاثیر آنها در کاهش احتمال ابتلا به دیابت و همچنین کنترل بهتر قند خون در افراد دیابتی است.

علاوه بر این کلسیم،منیزیوم و پتاسیم موجود در این فراورده ها به متعادل نگاه داشتن فشار خون کمک بسیاری میکنند.

کره،خامه،پنیر خامه ای،خامه شکلاتی و ماست خامه ای بیشتر حاوی چربی های اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مضرند و میانسالان و سالمندان باید در مصرف آنها احتیاط نمایند.

مصرف فرآورده های لبنی به عنوان میان وعده

از آنجاییکه استفاده از فرآورده های لبنی برای رشد و سلامت کودکان و نوجوانان ضروری است لذا میتوانیم از آنها به عنوان میان وعده سالم برای کودکان و نوجوانان استفاده نماییم.

به عنوان مثال:

شیر با بیسکوئیت یا کیک های خانگی

ماست همراه با قطعات خردشده میوه یا سبزیجات،ماست و خیار

نان و پنیر با خیار،گوجه فرنگی،سبزی یا گردو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۳