پيشگيري بلاگ

پیشگیری بلاگ

مرجع مطالب و راه های پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


نجوم | آپلود
کبوتران زمینی | گالری عکس
بازی آنلاین | قیمت طلا
کد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )
اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل

[RB:Blog_And_Post_Title]

١-تره‌ فرنگی:هم‌خانواده‌ سیر و پیاز است.تره فرنگی سرشار از ترکیبات گوگردی است که ضدسرطان هستند. این ماده غذایی همچنین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی قوی می‌باشد.

٢-کلم:کلم برگ، گل کلم، بروکلی این سبزیجات پرخاصیت کم کالری بوده و حاوی میزان زیادی ویتامین C هستند. علاوه بر این کلم‌ها حاوی ترکیبات ضدسرطانی می‌باشند.
کلم‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.
٣-سیب‌زمینی:یکی از آن سبزیجات مغذی است که باید به طور مرتب مصرف شود.سیب‌زمینی سرشار از ویتامین B۶ و C، پتاسیم، منیزیم است. یک عدد سیب‌زمینی متوسط پخته شده در فر کمتر از یک پیمانه ۲۵۰ میلی‌لیتری برنج سفید پخته شده کالری دارد.
٤-کدوحلوایی:کدوحلوایی سرشار از پتاسیم است که به تنظیم فشار خون بالا کمک زیادی می‌کند.
٥-چغندر:چغندر حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و همچنین آنتوسیانین‌ها، رنگدانه‌های قرمز رنگ است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ بهمن ۹۵ ، ۰۸:۱۱

١-موز:این میوه سرشار از منیزیم است علاوه بر ایجاد خواب انرژی طی روز را نیز پایین می‌آورد.

٢-مصرف گوشت چربی‌دارمی تواند ایجاد سنگینی کند زیرا این نوع چربی در بدن سخت ‌تر شکسته می‌شود.
٣-نان و برنج و مواد غذایی به عمل آمده دارای شاخص گلایسمی بالااست. یعنی به‌آسانی شکسته می‌شود و جریان انرژی مداوم دریافت نخواهد کرد. میزان بالا از آرد و شکر نیز می‌تواند خواب‌آلودگی ایجاد کند.

٤-ماهی:مانند سالمون و تون غنی از ویتامین B6 است که بدن جهت تولید ملاتونین هورمون خواب استفاده می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۵ ، ۰۹:۰۷

سبزی شاهی گیاهی غنی از آنتی اکسیدان هاست. میزان آنتی اکسیدان و مواد معدنی آن به از بین بردن سموم در بهبود سلامت پوست کمک می کند. شاهی غنی از ویتامین C است۱۰۰ گرم از آن معادل ۳ فنجان حاوی ۷۲ درصد از میزان ویتامین روزانه مورد نیاز ما برای حفظ سلامت پوست است.

سبزی شاهی مملو از لوتئین آنتی اکسیدان مفید برای چشم ها است.لوتئین به حفاظت از سلول های سالم چشم کمک می کند. بدن انسان به طور طبیعی قادر به تولید لوتئین مورد نیازش نیست به همین دلیل خوردن سبزی شاهی بسیار مهم است. یک فنجان شاهی خام حاوی لوتئین است.

مصرف منظم شاهی به کنترل دیابت و عوامل پیش دیابت کمک می کند.عصاره شاهی دارای تاثیرات کاهنده قند و چربی است.

سبزی شاهی نیز همانند چغندر و سایر سبزی های برگدار حاوی مقدار بالای نیترات رژیمی است. اکثر میوه ها و سبزیجات به طور طبیعی حاوی مقداری نیترات هستند.
سبزیجات نظیر شاهی نقشی حفاظتی در مقابل سرطان دارند.این سبزی ها منبع رژیمی هستند که دارای خواص پیشگیری از سرطان هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ دی ۹۵ ، ۱۲:۵۰

١-پیاز تأثیر آنتی اکسیدانی دارد و در مقابله با سلول های سرطانی کبد موثر است.

٢-اسیدفولیک برای عملکرد مغز و سلامت روحی لازم است. نصف لیوان پیاز سبز 9 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می کند.

٣-پیاز همانند سیب و توت ها منبع خوب کرستین است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. کرستین باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

٤-پیاز بسیار کم کالری است.

٥-پیاز همچنین منبع خوب فیبرها است. یک عدد پیاز متوسط 1.9 گرم فیبر وارد بدن می کند.
٦-هر 100 گرم پیاز حدود 12 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تأمین می کند.

٧-پیاز منبع خوب سلنیوم است. این ماده خواص ضدسرطانی قوی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۵ ، ۰۸:۵۳