پيشگيري بلاگ

پیشگیری بلاگ

مرجع مطالب و راه های پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


نجوم | آپلود
کبوتران زمینی | گالری عکس
بازی آنلاین | قیمت طلا
کد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )
اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال

[RB:Blog_And_Post_Title]

غذاهای چرب و پرنمک که عمدتا شامل فست فودها است برای کارکرد قلب و عروق به شدت مضر است.

یک وعده سیب زمینی سرخ شده کل سدیم روزانه بدن را تامین می کند در صورتی که میزان سدیم در بدن افزایش پیدا کند بروز حمله قلبی زیاد می شود.
مواد غذایی شور می تواند اشتها را تحریک کند در نتیجه افزایش مصرف کالری موجب بروز چاقی، اضافه وزن ، پرخوری و بیماری های ناشی از آن می شود.
مواد غذایی سرخ شده به سلامت قلب آسیب جدی می رسانند این غذاها حاوی میزان زیادی سدیم و چربی است.
کیفیت غذاهای منجمد اغلب بسیار پایین بوده و سلامت قلب را به خطر می اندازد این غذاها مملو از رنگ، مواد نگهدارنده، مواد شیمیایی، شیرین کننده، نمک، طعم دهنده های مصنوعی و چربی های مضر هستند درنتیجه مصرف آن ها گرفتار بیماری قلبی می شوید.
خوردن فست فود عمرتان را کاهش می‌دهد.با خوردن این موادغذایی سطح بالایی از نمک و چربی وارد بدن شما می شود.
مصرف فست فودها منجر به چاقی و افزایش خطر ابتلا به دیابت شده و به طور کلی به سلامتی آسیب می رساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۲۹

۱-پیاده‌روی را در جلسات کوتاه‌تری انجام دهید.
۲-در پیاده‌روی‌های روزانه حتی برای انجام دادن کارهای عادی راه‌های طولانی‌تر را انتخاب کنید.
۳-هنگامی که می‌خواهید با شخصی ملاقات داشته باشید به جای اینکه برای صحبت کردن دور میز بنشینید با هم پیاده‌روی و صحبت کنید.
۴-داشتن یک همراه در ورزش اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که زمان ورزش کردن طولانی‌تر شود.
۵-سعی کنید همیشه در خانه لباس و کفش مناسب داشته باشد تا در زمان فراغت پیاده‌روی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ بهمن ۹۵ ، ۰۷:۵۷

١-تره‌ فرنگی:هم‌خانواده‌ سیر و پیاز است.تره فرنگی سرشار از ترکیبات گوگردی است که ضدسرطان هستند. این ماده غذایی همچنین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی قوی می‌باشد.

٢-کلم:کلم برگ، گل کلم، بروکلی این سبزیجات پرخاصیت کم کالری بوده و حاوی میزان زیادی ویتامین C هستند. علاوه بر این کلم‌ها حاوی ترکیبات ضدسرطانی می‌باشند.
کلم‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.
٣-سیب‌زمینی:یکی از آن سبزیجات مغذی است که باید به طور مرتب مصرف شود.سیب‌زمینی سرشار از ویتامین B۶ و C، پتاسیم، منیزیم است. یک عدد سیب‌زمینی متوسط پخته شده در فر کمتر از یک پیمانه ۲۵۰ میلی‌لیتری برنج سفید پخته شده کالری دارد.
٤-کدوحلوایی:کدوحلوایی سرشار از پتاسیم است که به تنظیم فشار خون بالا کمک زیادی می‌کند.
٥-چغندر:چغندر حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و همچنین آنتوسیانین‌ها، رنگدانه‌های قرمز رنگ است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ بهمن ۹۵ ، ۰۸:۱۱

١-موز:این میوه سرشار از منیزیم است علاوه بر ایجاد خواب انرژی طی روز را نیز پایین می‌آورد.

٢-مصرف گوشت چربی‌دارمی تواند ایجاد سنگینی کند زیرا این نوع چربی در بدن سخت ‌تر شکسته می‌شود.
٣-نان و برنج و مواد غذایی به عمل آمده دارای شاخص گلایسمی بالااست. یعنی به‌آسانی شکسته می‌شود و جریان انرژی مداوم دریافت نخواهد کرد. میزان بالا از آرد و شکر نیز می‌تواند خواب‌آلودگی ایجاد کند.

٤-ماهی:مانند سالمون و تون غنی از ویتامین B6 است که بدن جهت تولید ملاتونین هورمون خواب استفاده می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۵ ، ۰۹:۰۷