پيشگيري بلاگ

پیشگیری بلاگ

مرجع مطالب و راه های پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


نجوم | آپلود
کبوتران زمینی | گالری عکس
بازی آنلاین | قیمت طلا
کد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )
اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال

[RB:Blog_And_Post_Title]


آب دهان شیرین است تا انسان از خوردن و آشامیدن لذت ببرد.

آب چشم شور است برای محفوظ نگه داشتن پیه چشم زیرا اگر شور نبود پیه چشم آب می شدوفایده دیگرآن ضد عفونی کردن چشم است.

اما آب گوش و رطوبتش تلخ است برای جلوگیری ورود حشرات ریزکه به خاطر تلخی نمیتوانند وارد گوش و از آنجا وارد مغز شوند.

آب بینی هم خنک است به خاطر سالم ماندن مغز سر انسان تا طیلان و جاری نشود زیرا اگر آب بینی گرم بود باعث جاری شدن مغز به داخل بینی میگردید.

اللّه اکبر
خدا بزرگتر است از آنچه در تصور ماست.
هنگام به دنیا آمدن در گوشمان اذان می خوانند ولی نمازی نمی خوانند
هنگام مرگ برایمان فقط نماز میخوانند
اذان هنگام تولد برای نمازی است که هنگام مرگ می خوانند
چقدر کوتاهست این زندگی
به فاصله یک اذان تا نماز

درموردمرگ

بعد از فوت شخص رشد موها تا چندین ماه متوقف نمیشود.
بعد از فوت تنها قسمت چپ مغز تا هفت دقیقه زنده میماند و تمام گذشته خود را بصورت یک خواب مرور میکند.
لا حول ولا قوة إلا بالله.
پس ازمرگ تنها عضوی که تا ۳ روز زنده است گوش هست به همین علت هنگام مرگ تلقیین خوانده میشود. سبحان الله
ملک الموت حضرت عزرائیل:در شبانه روز 360بار به تو نگاه میکند
آیا میدانید که حضرت عزرائیل روزی۵بار وارد خانه شما میشود و به دیوار تکیه میدهد
و منتظر امر خداوند است برای قبض روحت پس سعی کن هنگامی که تو را تحت نظر دارد مرتکب معصیت نشوی در غیر این صورت چگونه با خداوند متعال تقابل خواهی کرد حالا اگر سه بار استغفار کرده و این پیام رو به دیگران بفرستی عرض چند دقیقه میلیونها شخص استغفار میکنند که مسبب خیرش تو هستی و این عمل باعث
خشنودی خداوند میباشد.

اللّهم صلِّ علی محمدوآل محمّد
6راه آسان برای بدست آوردن ثواب بعد از مرگ:
۱- به شخصی یک قرآن هدیه کن؛ هرگاه تلاوت کرد ثوابش به تو میرسد.
۲- به یک شفاخانه یک ویلچر هدیه کن هر مریضی استفاده کرد ثوابش به تو میرسد.
۳- در تعمیر مسجد شرکت کن.
۴- در جای پر ازدحام، آب سردکن بگذار. هرکس آب بنوشد ثوابش به تو می رسد.
۵- یک درخت یا نهال بکار؛
هر انسان یا حیوان استفاده کند ثوابش به تو میرسد.

از اشک سه کس بترس:
1-اشک یتیم
2-اشک مظلوم
3-اشک پدر ومادر

ده موردازبهترین دکترهادرجهان:
1-قرآن کریم
2-آب نوشیدن زیاد
3-خواب کافی درشب
4-هوای آزادوپاک
5-روزی نیم ساعت پیاده روی
6-خوردن غذای سالم وبه مقدار
7-نورآفتاب
8-عسل
9-سیاه دانه
10-راضی بودن به قضاوقدرچه خیرش وچه شرش

1-نفس بکش بالااله الاالله
2-نفست راسرزنش کن بااستغفرالله
3-هنگام دردکشیدن بگوالحمدلله
4-هنگام تعجب بگوسبحان الله
5-هنگام خوشحالی صلوات بررسول الله
6-هنگام ناراحتی انالله واناالیه راجعون
7-سم چشمانت رابشکن به گفتن ماشاالله تبارک الله
8-شروع کن بابسم الله
9-خاتمه بده باالحمدلله


﴿.قُل.هُوَ.اللَّهُ.أَحَدٌ.۞.اللَّهُ.الصَّمَدُ.۞.لَمْ.یَلِدْ.وَلَمْ.یُولَدْ.۞.وَلَمْ.یَکُن.لَّهُ.کُفُوًا.أَحَد.﴾

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۲۱:۵۴

تخریب دستگاه‌های قلبی و عروقی

افزایش احتمال بروز سکته‌های قلبی تا 4 برابر ممکن
تشدید بیماری‌های تنفسی
سوزش، قرمزی و آبریزش چشم
شیوع بیماری‌های پوستی به دلیل وجود سُرب در آلودگی‌ها
بی‌حوصلگی، سردرد، بی‌حالی و استرس
افزایش و تشدید مبتلایان به بیماری ام‌اس
خارش، خشکی، اگزما و حساسیت پوست (پوست عامل انتقال آلودگی به سایر اندام‌های بدن است)
ریزش مو
کاهش ضریبِ هوشی کودکان فراموشی
پرخاشگری
آلوده شدن خون
نفخ معده
اختلال در تمرکز

علاوه بر این اثرات، شیوع و گسترش بسیاری از بیماری‌ها، به دلیل آلودگی هواست. برخی از این بیماری‌ها را بشناسیم:

بیماری آمفیزم (کوتاهی نفس)
برونشیت مزمن (سرفه‌های پی در پی و تخریب مژک‌های مجاری تنفسی)
حساسیت (عکس‌العمل‌های آلرژیکی)
آسم (تنگی نفس)
سرطان ریه، معده، خون و بیماری‌های قلبی
ابتلا به فشار خون بالا در زنان باردار و خطر ابتلا به اوتیسم جنین در این زنان

هر فرد می‌تواند دستِ کم این اثرات را خنثی و یا کم کند. انجام و یا عدم انجام برخی کارها در کنار خوردن برخی مواد غذایی می‌تواند به حفظ سلامت بدن در برابر آلاینده‌ها کمک کرد. جدی گرفتن این دستورات و توصیه آن‌ها به دیگران، علاوه بر خودمان، به سلامتی فرزندان و همه افراد جامعه‌ امان کمک خواهد کرد.

در روزهایی که هوا آلوده است در اولین قدم سعی کنید در خانه بمانید و جز در موارد ضروری خارج نشوید. تنها چند دم و بازدم کافی است تا ریه‌ها و پوست‌تان از آلاینده‌ها پر شوند و با سایر نقاط بدن برسند.

ورزش کردن موجب بالارفتن فعالیت تنفسی بدن و در نتیجه کشیدن نفس‌های تند و پشت سر هم می‌شود که به تبع آلودگی زیادی را به ریه‌ها و بدن منتقل می‌کند.

مواد غذایی (مانند میوه‌ها و سبزی‌های غیربسته‌بندی) را تنها از مکان‌های سرپوشیده تهیه کنید.

از ماسک استفاده کنید. هرچند ممکن است بسیاری از ما از داشتن ماسک بر روی صورت احساس ناراحتی کنیم، اما این کار ساده بسیار به ما و مجاری تنفسی‌امان کمک خواهد کرد.

مواد آرایشی آلودگی هوا را به سرعت جذب پوست و چشم‌ها می‌کنند. بنابراین بهتر است زن‌ها در این روزها کمتر از مواد آرایشی استفاده کنند.


از آنجایی‌که آلودگی بیشترین تاثیر را بر اندام‌های داخلی بدن ما می‌گذارد، مواد غذایی بسیاری هستند که می‌توانند ما را در برابر آلودگی‌هایی که از راه‌ خون، پوست و ریه‌هایمان به بدنمان وارد شده‌اند ایمن کنند. این غذاها بیش از هر چیز از طریق اندام‌های دفع مواد اضافی موجود در بدن – یعنی پوست، ریه، کلیه و روده – عمل می‌کنند. برخی از این مواد غذایی را بشناسید:

سبزی‌ها، میوه‌های تازه، روغن سویا، آفتابگردان و جوانه گندم حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و از بدن محافظت می‌کنند. خوردن 400 گرم سبزی در روز لازم است.
مصرف روی در کاهش اثر آلودگی مفید است. برای رسیدن به این ماده خوردن غلات توصیه می‌شود.

ماده پکتین سرب موجود در آلودگی را از بدن دفع می‌کند. این ماده بیش از هرچیزی درون سیب قرار دارد. علاوه بر سیب می‌توان به سایر میوه‌هایی که پکتین دارند اشاره کرد؛ گریپ‌فروت، لیمو، هویج و پرتغال از این دسته‌اند. بهتر است روزانه حداقل یک سیب بخورید.

مصرف شیر و لبنیات اثرات آلودگی بر دستگاه گوارش را کم می‌کنند. حداقل دولیوان شیر در روز باید بنوشید.

خوردن گوشت نیز به دلیل این‌که آهن موجود در آن، اثرات مخرب سرب موجود در آلودگی هوا را از بین می‌برد، توصیه می‌شود.

سیر و پیاز نیز به این دلیل که دارای گوگرد هستند، از دستگاه تنفسی محافظت می‌کنند.

کمبود کلسیم موجب جذب سرب می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از جذب این ماده بهتر است این کمبود را با خوردن موادی مانند ماست جبران کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۰۸

دریافت زیاد نمک علاوه بر افزایش فشار خون، اثرات مضر دیگری نظیر سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم نیز بر سلامت دارند.

نمک باعث افزایش فشار خون می شود. باعث سکته قلبی نیز می شود.

نمک زیاد کلسیم را از استخوان ها جدا می کند. باعث نازک شدن و پوکی استخوان می شود.

کاهش مصرف نمک، خطر شیوع سرطان معده را کاهش می دهد.

مصرف نمک زیاد، شرایط آسم را تشدید می کند.

مصرف نمک زیاد، باعث افزایش احتباس مایعات در بدن می شود.کاهش مصرف نمک در این شرایط، حدود 2 لیتر از مایعات بدن را کاهش می دهد.

مهم ترین منابع دریافت نمک:

١-نمک آشپزخانه و سفره که زمان طبخ یا سر سفره به غذا اضافه می شود.

٢-انواع غذاهای آماده مانند سوسیس، کالباس،همبرگر و انواع کنسروها مانند کنسرو خورش ها، کنسرو سبزیجات
٣-انواع تنقلات شور مانند چیپس،چوب شور و لبنیات شور مانند پنیر، دوغ و کشک

میزان نمکی که هنگام پخت به غذا اضافه می کنید را کاهش دهید.

از مصرف بی رویه نمک بر سر سفره از نمکدان استفاده نکنید.

غذاهای کنسرو شده و بسیاری از مواد غذایی بسته بندی شده و آماده دارای مقادیر زیادی نمک هستند.

برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک در هنگام تهیه غذاها به جای نمک از سبزی های تازه و معطر، سیر، لیموترش، آب نارنج، آویشن،شوید استفاده کنید.

مصرف غذاهای شور مانند آجیل شور،انواع فرآورده های غلات حجیم شده مانند چیپس را کاهش دهید.

نمک تصفیه نمکی است کاملا بهداشتی ناخالصی های آن حذف شده است.

نمک خوراکی باید از نوع یددار و تصفیه شده باشد.

نگهداری و ذخیره کردن نمک یددار به مدت طولانی موجب از دست رفتن بخشی از ید آن می شود.برای حفظ ید در نمک، باید نمک را دور از نور و رطوبت و در ظرف در بسته پلاستیکی، چوبی، سفالی و یا شیشه های رنگی نگهداری کرد.

نمک تصفیه نشده به علت داشتن ناخالصی در افرادی که سابقه بیماری های گوارشی،کلیوی و کبدی دارند و حتی مصرف مداوم آن در افراد سالم منجر به بروز ناراحتی های گوارشی، کلیوی، کبدی می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۱۵

غذاهای چرب و پرنمک که عمدتا شامل فست فودها است برای کارکرد قلب و عروق به شدت مضر است.

یک وعده سیب زمینی سرخ شده کل سدیم روزانه بدن را تامین می کند در صورتی که میزان سدیم در بدن افزایش پیدا کند بروز حمله قلبی زیاد می شود.
مواد غذایی شور می تواند اشتها را تحریک کند در نتیجه افزایش مصرف کالری موجب بروز چاقی، اضافه وزن ، پرخوری و بیماری های ناشی از آن می شود.
مواد غذایی سرخ شده به سلامت قلب آسیب جدی می رسانند این غذاها حاوی میزان زیادی سدیم و چربی است.
کیفیت غذاهای منجمد اغلب بسیار پایین بوده و سلامت قلب را به خطر می اندازد این غذاها مملو از رنگ، مواد نگهدارنده، مواد شیمیایی، شیرین کننده، نمک، طعم دهنده های مصنوعی و چربی های مضر هستند درنتیجه مصرف آن ها گرفتار بیماری قلبی می شوید.
خوردن فست فود عمرتان را کاهش می‌دهد.با خوردن این موادغذایی سطح بالایی از نمک و چربی وارد بدن شما می شود.
مصرف فست فودها منجر به چاقی و افزایش خطر ابتلا به دیابت شده و به طور کلی به سلامتی آسیب می رساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۲۹